kisah ramadhan 1431H – siri 27

yo~

sekarang ni macam-macam label ada. label kuih raya mesti kena ada ramuan dengan cop halal yang diiktiraf baru boleh beli. dah tu macam mana kalau biskut raya keluaran makcik zai esji semilan ni? biskut keluaran beliau mana nak ada cop-cop halal semua ni? so, takleh la beli biskut raya keluaran beliau sedangkan beliau sejak berbelas tahun dahulu sudah mula membuat biskut raya dan rasanya dah dimakan sampai 3 generasi. tak boleh ke beli kuih raya confirm buatan muslim meleis? Continue reading

kisah ramadhan 1431H – siri 21

yo~

sedar tak sedar dah lebih tiga minggu berpuasa. tinggal sikit je lagi nak tiba hari raya. abam dah bersemangat waja nak cuti walaupun semangat raya biasa-biasa saja. semangat nak brekpes mihun goreng telur mata tambah sambal kerang dengan nescafe tarik..wahaha~ hurm, kalau raya gi melancong agak-agak boleh tak? 1 syawal gi chill kat london takpun dubai. Continue reading