kisah ramadhan 1431H – siri 15

y0~

bercakap pasal nafsu makan di bulan ramadhan, memang takleh blah punya la. siang hari masa sangap kat opis mesti dalam kepala otak rasa nak makan macam-macam. air kalau boleh macam-macam perasa nak dibedal. semua tu nafsu belaka. kalau gi param rasa cam nak angkut satu param tu bawak balik tapi nanti kang sapa nak makan? baik buat kenduri bukak puasa jemput anak-anak yatim dengan bebudak tahfiz.

bulan ramadhan jadi lain macam sebab siang memang tak makan apa, minda dah berfantasi nak makan macam-macam tapi takleh nak makan. so, masa nak berbuka tu setan dalam diri pun hasut…beli itu, beli ini….

beli air kat kedai tu sebab ada awek kari…eh awek sana lagi kari, kena gi beli gak…wow, semua kedai awek kari…macam mana ni?

tetiba teringin nak makan dim sum pulak…

Advertisements

2 thoughts on “kisah ramadhan 1431H – siri 15

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s