lensa pak tam

buzz~

kotak YM di skrin che din bergetar-getar.

pak tam (PT): yo!

che din (CD): yo yo wasap wasap afundi mila~

PT: jom ikut aku gi pudu plaza, nak amik lensa 18-55.

CD: aku ok jer, ko amik aku…keter ko kan ada box parking khas! aku dah standby tak pakai batik hari ni sebab dah agak ko mesti nak ajak membuat onar waktu lunch.

PT: ye lah ye lah, make sure aku sampai ko dah tunggu kat bawah. baidewei, aku pakai batik siot hari ni. setelah sekian lama abis dipiyeay, ni first time aku pakai batik..bangga bangga!

CD: ok, kul berapa nak gerak?

PT: jap, aku usha akuarium dulu…tadi diorang ada discussion, aku malas nak masuk.

selang beberapa lama, kotak YM itu bergegar-gegar lagi.

PT: ok, aku gerak sekarang.

CD: roger~

pak tam tiba tepat pada waktunya, che din pertama kali mahu menjejakkan kaki ke pudu plaza yang terkenal dengan kewujudan sebuah kedai kamera yang banyak menjual racun-racun yang tiada penawar itu. harapan untuk melihat 135Z f1.8 semakin menebal dalam diri che din.

sekonyong-konyong che din mengelamun, koya dalam sedar. kereta pak tam laju membelok, walhal lampu menyala merah~ owh dem~

angkel trapik (AT): haa, ni apsal main belok je dah tau lampu merah?

PT: saya nak cepat tadi, tengok takde kereta tu yang belok tadi…

AT: haah, ni keje kat mana ni (sekonyong melihat pak tam pakai batik)

PT: kat jalan du*ta tu cik…

AT: ok ok…cepat jalan..syuh syuh~

ada berkat pak tam pakai batik rupanya…hahah!

4 thoughts on “lensa pak tam

Leave a Reply

