kulapuk datang lagi!

my dearest blog,

lama pulak tak membebel kat sini. sejak balik dari kursus untuk mengurus dan merancang projek agar negara dapat berkembang maju dan aman makmur minggu lepas, abang terlibat pulak dalam sesi menambah dan mencantas duit-duit untuk buat projek-projek ni. 2 hari suntuk abang berkampung di uniperaneko bersama-sama bermeshuarat untuk nak meluluskan duit. takde duit takleh nak jalan semua ni dik oi~ letih mak taw!

kursus minggu lepas sangat chill sekali. kelas dari jam 9 pagi hingga 4.30 petang sahaja. sesi santai-santai tepi pantai atau tepi kolam renang memang lama dinanti. seronok jugak sekali-sekala dapat release tension sebegini. takde laa berkematu atas kerusi kat majestic building. penginapan di hotelnya nyaman, kata 4 bintang. makanan lazat walaupun agak berulang-ulang menunya. hari kedua dah tak larat makan nasik, makan dessert saja. terima kasih jabkhidam, saya mesti pilih!

surat kulapuk dah sampai~ hoyeah!

begitulah, sungguh payah sekali untuk menerima surat kulapuk ini memandangkan jabatan ni banyak peringkat perhubungannya. demi untuk menyampaikan perkara yang jelas menerangkan maksudnya itu, 3 surat berlainan abang terima. satu dari jabkhidam, satu dari bipipiesem dan satu lagi dari aras G. isi semua sama sahaja…di jabatan/bahagian yang sama… memang berkulapuk abang di sini…

kisah che din pun jangan dilupakan…masih ingat lagi dengan the job? keputusan tak berapa rasmi dah diketahui namun dari sumber jabkhidam sendiri. che din tak bernasib baik kali ini…mungkin tidak ada jodoh dengan dublin mahupun prague. tahniah kepada mereka-mereka yang berjaya…khabarnya OZF ada 2 wakil yang berjaya…seorang dari yudipiyeay dan seorang lagi dari jaypijay. selamat menjejakkan kaki ke bumi chennai dan washington masing-masing.

che din tetap kewl (walaupun cam tabesh gak arr sikit-sikit). che din nak mencuba nasib untuk dibajakan secara bersilang esok. kalau kena penyilangan bajanya, maka bercambahlah benih tu…

bokeh yang paling best pernah abang hasilkan…

Advertisements

3 thoughts on “kulapuk datang lagi!

  1. huii lama betul tak baca celoteh abang. oh, abang pun termasuk dalam percambahan tu ke…teringat kat fiqa dan taz yang telah meninggalkan kursus di US semata2 nak pergi menghadapi dugaan untuk percambahan.

    oh yea, bangga jugak yang dapat the job itu dua2 dari emotie. (dari yudiepeyeay tu dulu pun dari emotie…kan?)

    good luck abang, rezeki abang ada kat tempat lain la tu..

    selamat berkulapuk! šŸ™‚

  2. Pingback: kulapuk kembali lagi siri II « ramblings and photos of a lost mind

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s