hilang akal

wahai blogku,

hari ini aku terasa nak menulis dalam bahasa ibunda aku. senang sikit nak emo kalau guna bahasa seharian…

aku dah cukup penat…makin hilang akal aku yang tak seberapa ini. adakah aku hilang akal kerana aku lembik? aku tahu aku bukan lembik dan aku tak rasa aku lembik. aku rasa sekarang ni aku dah malas nak layan!

suatu masa dulu aku pernah diajar ‘memendam rasa’. kadang-kadang aku bila fikir balik, logik ke kalau nak pendam rasa selama-lamanya? orang hilang akal pun takkan pendam perasaan dia lama-lama. pendamlah perasaan tidak puas hati kamu itu. tu zaman ortodoks bolehlah, sekarang ni zaman dah maju. masing-masing ada pendapat sendiri. kalau arahan tu macam hilang akal, takkan nak pendam je? sapa setuju jom mogok!

ahahaha, hilang akal ke nak mogok?

makanya, pendamlah perasaan itu.

sampai ke sudah tak maju camni….

apa susah, janji pukul 5.30 balik! kalau sekali-sekala takpelah nak 5.30 duk tercongok depan PC lagi, kalau hari-hari hilang akal namanya…

Advertisements

4 thoughts on “hilang akal

  1. embracing presenteeism in the office world – putting in excessive work hours as a perverse expression of commitment. badan tanpa jiwa.

  2. aku suka bila ko merapik dalam bahasa ibunda..tapi aku harus admit..ko bijak sembunyikan tensen ko selepas office hour..kalau orang lain..kucing tumpang lalu kat tepi pun mampus kena sepak..emo punya pasal..

    sikit lagi bro..amek PTK..naik 44..lu mintak tukar gi state..hehe

  3. kadangkala kita meluahkan perasaan kurang senang kita kepada ibu maka bahasa ibunda juga merupakan bahasa yang paling mudah untuk meluahkan perasaan…ehehe.

    ada beberapa siri kejadian yang membuatkan aku berfikir kembali akan peranan dan tanggungjawab aku kat sini. mulanya aku rasa macam sampah tetapi selepas beberapa perkara yang tak pernah aku impikan aku bakal perolehi aku berazam untuk kurang mengeluh tetapi banyakkan berpeluh – so to speak.

    naik 44? kalau pertukaran dalaman serupa jer…uhuuh

    mari kita berkhidmat sambil bercuti pada weekends mendatang, yezza!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s